Buitenreclame: De Power van een opvallende Boodschap
Inleiding
Buitenreclame is al vele jaren een effectief marketinginstrument. Door het visueel aantrekkelijk maken van de boodschap, bereiken marketeers meer bekendheid en naamsbekendheid voor hun merk. Maar wat is buitenreclame precies? Onder buitenreclame verstaan we alle vormen van reclame die zich buiten afspelen: van billboards en posters langs de snelweg tot reclamezuilen op het station. In deze tekst gaan we dieper in op deze vorm van adverteren en de mogelijkheden die het biedt.
Waarom gebruik maken van buitenreclame?
Waarom zou je als marketeer gebruik moeten maken van buitenreclame? overlijden staan een aantal redenen.
1. Opvallend
Buitenreclame is vaak groots van opzet en veroorzaakte moeilijkheid te bewijzen. Wie erlangs loopt of loopt, wordt gegarandeerd met de boodschap. En dat is precies wat je wilt in marketing: vallen en in het oog springen.
2. Langdurige impact
Veelvuldig blootstelling aan een bepaalde boodschap zorgt ervoor dat deze bij mensen blijft hangen. Door de lange levensduur van buitenreclame, kan je een groot publiek bereiken en je merk voor langere tijd onder de aandacht houden.
3. Geografische targeting
Door specifieke locaties te kiezen voor de advertenties, kan je een afgeleid gebied targeten. Dit is handig als je bijvoorbeeld een lokaal bedrijf hebt en je op een specifieke doelgroep wilt richten.
4. Makkelijk meetbaar
Het meten van de effectiviteit van buitenreclame is redelijk gemakkelijk. Door middel van verkeersstromen in kaart te brengen en enquêtes uit te zetten, is het aantal mensen dat de advertentie heeft gezien en van de boodschap blijft hangen.
Soorten buitenreclame
Buitenreclame is er in vele vormen en maten. basis een overzicht van de meest waarschijnlijke.
1. Aanplakborden
Een van de meest opvallende vormen van buitenreclame is het billboard. Een reclamebord is een groot reclamebord langs de weg die automobilisten en voetgangers bereiken. Omdat de focus vaak op visuele reclame ligt, zijn billboards bij uitstek geschikt voor branding.
2. Digitale reclame
Digitale reclame is relatief nieuw in de buitenreclamewereld, en biedt de mogelijkheid om op ieder denkbaar tijdstip verschillende inhoud te laten zien. Zo kun je bijvoorbeeld op verschillende plekken in de stad berichten laten zien op verschillende tijden voor verschillende doelgroepen.
3. Reclameborden bij sportevenementen
Reclameborden bij sportevenementen zijn een goede manier om een groot publiek te bereiken. Of het nu gaat om voetbal, honkbal of atletiek, het merk wordt gezien door fans en enthousiastelingen.
4. Busreclame
Ook bussen zijn een goed medium voor buitenreclame. Of het nu gaat om een grote poster aan de zijkant van kleine advertenties in de tram, je bereikt een groot aantal mensen.
5. Gevelreclame
Gevelreclame is misschien wel de oudste vorm van buitenreclame. Het is in verschillende verschillende uitvoeringen en stijlen, van een naam op de pui van een winkel tot grote, verlichte borden met de naam van een bedrijf.
De kracht van buitenreclame
De kracht van buitenreclame zit in het feit dat de boodschap constant onder de aandacht blijft van een publiek dat altijd onderweg is. Het is een vorm van marketing die niet afhankelijk is van het bereik van sociale media van advertenties in kranten en tijdschriften. Buitenreclame is er altijd en bereikt altijd mensen.
Door innovatieve en creatieve uitingen te ontwerpen in combinatie met de juiste locaties, kan buitenreclame voor een groot publiek aan merkherkenning zorgen voor en meerwaarde bieden aan bedrijven en organisaties.
Conclusie
Buitenreclame is misschien een van de oudste en meest bewezen effectieve marketingmethoden. Het heeft vele voordelen, waaronder zijn belangrijkheid, de lange levensduur van campagnes en de mogelijkheid om specifieke gebieden te targeten. We hebben verschillende soorten buitenreclame toegelicht en de kracht van deze marketingvorm besproken. Een verrassende boodschap op de juiste plek kan verrassende resultaten opleveren en de naamsbekendheid van bedrijven een boost geven.